Tipy pre optimalizáciu vášho obsahu na sociálnych sieťach

V dnešnej dobe to bez sociálnych sietí skutočne nejde. Až 88 % podnikov a firiem ťaží z online možností s cieľom viditeľnosti, zvýšenia objemu nákupov či šírenia dobrého imidžu. Preto, ak ste jedným z podnikov, ktorí majú profily na sociálnych sieťach, zbystrite pozornosť.

Jedna vec je vytvoriť si profily na Facebooku, Instagrame či LinkedIn. Druhá vec je rozumieť svojmu publiku, prinášať relevantný obsah a budovať vlastnú komunitu z potenciálnych i existujúcich zákazníkov. V tomto článku nájdete skvelé tipy pre optimalizáciu vášho obsahu na sociálnych sieťach, ktoré môžete aplikovať na rôznych platformách. Pokiaľ zaostávate pri tvorbe kvalitného obsahu, alebo interakcie na vašom firemnom profile stagnujú, inšpirujte sa a zistite, kde to dokážete zlepšiť.

To najdôležitejšie pre kvalitnú optimalizáciu obsahu na sociálnych sieťach

Aj maličkosti vedia spraviť veľa. Preto je potrebné sa pozerať hneď v úvode na obsah vášho profilu ako takého. Nech už pôsobíte na akejkoľvek platforme, pre vyššiu dôveryhodnosť a lojalitu je potrebné, aby ste na svoje profily uviedli čo najviac údajov o vašej firme či podnikaní. Či už sa jedná o samotný názov, adresu, kontakt alebo presmerovanie na webovú stránku. Tieto informácie dokážu poskytnúť používateľom oveľa lepší prehľad o vás a vašich službách, či zjednodušiť cestu priamo k vám.

V rámci obsahu je potrebné prispievať kvalitnými príspevkami. Či už sa jedná o samotnú kvalitu fotografií alebo textov, tu si treba dať skutočne záležať. Veľkosť obrázkov či gramatika v texte sú vašou vizitkou. V rámci textu je vhodné používať kľúčové slová, ktoré vám dokážu zabezpečiť lepší organický dosah. Pri presmerovaní na vašu stránku voľte tlačidlá CTA (call-to-action), ktoré by mali mať stručný ale bijúci text, na ktorý chce používateľ ihneď kliknúť.

Nezabúdajte ani na analýzu aktivity vašich sledovateľov. Na začiatok je najlepšie zistiť, v ktorú hodinu sú najviac aktívni a ktoré dni je vhodné svoj obsah zdieľať. Práve týmto krokom dokážu interakcie na vašich príspevkoch rásť. Analyzovať tiež môžete vekovú skupinu či pohlavie, na základe ktorého viete upravovať obsah tak, aby bol pre aktuálnych sledovateľov relevantný.

Tak, keď už sme vás oboznámili s najzákladnejšími tipmi na optimalizáciu vášho obsahu na sociálnych sieťach, poďme sa pozrieť na samotné sociálne siete. Vopred dávame do pozornosti, že každá z platforiem je vhodná na iný obsah či prezentáciu, preto je potrebné ich optimalizovať a prispôsobiť tak, aby vyhovovali jednotlivým publikám.

Facebook – prispôsobenie

Facebook je miestom, kde sa stretávajú rôzne vekové kategórie, odlišné záľuby či skupiny so spoločnými záujmami. Pre optimalizáciu svojho obsahu na tejto sieti je vhodné vyjadrovať sa zrozumiteľne a presne. Aj napriek tomu, či ponúkate špecifický produkt alebo službu, ktorej nemusia rozumieť zrovna všetci, je možné im vašu ponuku vysvetliť laicky tak, aby bola pochopená myšlienka a dopyt po vašich produktoch či službách bol vyšší.

Takže, pred uverejnením príspevku vynechajte zložité či odborné slová, ktoré by nemuseli byť pochopené. Nezabúdajte na zachovanie svojho tone-of-voice a komunikujte na pravidelnej báze. Pokiaľ ponúkate produkty, môžete využiť funkciu, ktorou pridáte do obrázku vášho príspevku presmerovanie na konkrétne produkty na vašej webovej stránke. Samotný príspevok to nenaruší, naopak, dodá mu hodnotu, ktorú ocenia používatelia i vy.

Instagram – viditeľnosť

Instagram je platformou pre oči a uši. Za niekoľko sekúnd dokážete nájsť to, čo hľadáte, bez toho aby ste sa o hľadanie skutočne pokúsili. Algoritmus na Instagrame je jednou z výhod, vďaka ktorej dokážete dosiahnuť očakávanú aktivitu na vašom profile. Cieľom tejto platformy je byť videný, získavať sledovateľov a pomáhať vášmu podnikaniu rásť. Okrem algoritmu je vynikajúcou možnosťou pre optimalizáciu vášho obsahu pridanie hashtagov k vašim príspevkom.

Hashtagy slúžia na vyhľadanie všetkých rovnako označených príspevkov, ktoré boli zverejnené rôznymi používateľmi na Instagrame. Ak sa zameriavate na nábytok, jednoducho do textu pod vaše príspevky pridajte hashtagy, ako napríklad #nabytok #obyvacka #dizajn a podobné. Ak niekto vyhľadá niektorý z týchto výrazov, je pravdepodobné, že sa vo vyhľadávaní zobrazí aj váš príspevok.

LinkedIn – profesionalita

LinkedIn je platforma, ktorá má profesionálnu dušu. To znamená, že ľudia, ktorí sa dostanú k vášmu obsahu, očakávajú kvalitné prevedenie obsahu zamerané najmä na podnikanie ako také. V dnešnej dobe iba málo ľudí vytvára obsah práve pre túto platformu. Skutočne slúži najmä pre získavanie kontaktov, bytie v obraze podnikania a získavanie noviniek ohľadom druhých firiem či podnikateľov. Aj napriek tomu je tvorba obsahu pre túto platformu prínosom.

Vzhľadom na to, že sa jedná o podnikateľskú platformu, je doba prispievania iná ako napríklad na Instagrame alebo Facebooku. Zatiaľ čo na týchto platformách môžete s kľudom zdieľať obsah aj cez víkend, na LinkedIne je najvhodnejší čas cez pracovný týždeň. Jednoducho vtedy, kedy sú ľudia v práci, v kanceláriách – stručne povedané online.

Optimalizácie by mali byť vykonávané v pravidelných intervaloch a na všetkých sociálnych sieťach. Nech už pôsobíte na ktorejkoľvek z platforiem, vaše cieľové publikum sa môže meniť, preto sledujte a analyzujte tieto faktory a prispôsobujte obsah tak, aby bol vždy relevantný, plný vhodných informácií a pútavý z hľadiska dizajnu a obsahového textu.