Za posledné roky sa e-commerce buduje pre lepšie používateľské rozhranie, dostupnosť ku zákazníkom a implementáciu moderných riešení. Ktoré trendy menia prostredie elektronického obchodu v tomto roku?
1. Umelá inteligencia
V roku 2024 začali mnohé webové stránky internetového obchodu zavádzať generatívne alebo konverzačné vyhľadávacie nástroje v nadväznosti na službu Google Search Generative Experience (SGE), ktorá bola uvedená do prevádzky koncom roka 2023.
Približne 27% spotrebiteľov vníma generatívnu AI ako pozitívnu v rámci porovnávania ponúk v reálnom čase. Ide o „nulové kliknutie“ a v súčasnosti odkazy na pridružené webové stránky tretích strán upadajú k zemi. Momentálne dominujú sponzorované nákupné zoznamy vo vyhľadávaní Google.
2. Personalizované reklamy
Maloobchodné mediálne siete predstavujú pre maloobchodníkov v roku 2024 najväčšiu ziskovosť elektronického obchodu. Dokonca aj maloobchodníci, ktorí čiastočne investujú do krátkodobých riešení, zaznamenávajú ročné výnosy v stovkách miliónov pri extrémne vysokých maržiach.
Cielená reklama je pre spotrebiteľov v súčasnosti oveľa menej otravná ako tomu bolo kedysi. Personalizované reklamy môžeme vidieť v rôznych podobách – v rámci e-mail marketingu, reklám na YouTube, bannerov a mnoho ďalšieho.
3. „Slow living“
Nie je prekvapením, že sa spotrebitelia viac zaujímajú o udržateľnosť, no vysoké životné náklady v mnohých oblastiach komplikujú ich ekologický zámer. Trend „ovplyvňovania“ alebo influencerov na sociálnych sieťach, ktorí odrádzajú spotrebiteľov od nadmernej spotreby a odporúčajú, ktorým produktom sa majú vyhnúť, podnietil opätovný záujem o vysokokvalitné produkty.
V skutočnosti je pre spotrebiteľov dôležitým podnikovým postupom udržateľnosti číslo jedna vytváranie produktov s dlhou životnosťou, prekonávanie znižovania odpadu, znižovanie emisií skleníkových plynov a mnoho ďalších bežných environmentálnych iniciatív. Pokiaľ ponúkate na trhu produkt, popremýšľajte nad niektorými z týchto aspektov životného prostredia, aby ste boli o čosi bližšie súčasným spotrebiteľom.
Tento trend tiež sprevádza rastúci mini trend „pomalého života“, ktorý podporuje pokojnejšie a udržateľnejšie tempo života. Zatiaľ čo rýchla a spoľahlivá preprava bude pre mnohých stále dôležitá, vítanou alternatívou môžu byť pohodlné produkty umiestnené u fyzických predajcov. Aj napriek tomu je e-commerce skvelým nástrojom, ako si produkty vo fyzických predajniach vyhľadať a overiť ich dostupnosť.
4. Krátkodobé financovanie
Keďže sa zážitok s e-commerce stáva viac personalizovaným a jednoduchým, e-shopy urýchľujú prijímanie nových platobných možností. Od Paypal Credit cez Afterpay až po riešenie Pay Later od Apple, takmer polovica spotrebiteľov z generácie mileniálov a generácie X využila v posledných troch rokoch niektorú z foriem krátkodobého financovania.
5. Recenzie od skutočných zákazníkov
Autenticita je aj naďalej prvoradá pre online spotrebiteľov, a to najmä medzi mladšími generáciami. Keďže značky presycujú sociálne médiá prostredníctvom sponzorovanej reklamy a partnerstiev s influencermi, mnohí spotrebitelia sa usilovnejšie snažia vyhľadávať „nesponzorované“ recenzie produktov a ústne reklamy od spokojných zákazníkov a influencerov.
V súčasnosti je povinnosťou influencerov označovať sponzorovaný obsah ako reklamu na odlíšenie tradičného a sponzorovaného obsahu. Čo však prináša ovocie je, ak influencer vyskúša váš produkt a odporučí ho svojim sledovateľom na základe jeho spokojnosti.
E-commerce je do budúcnosti silný nástroj na budovanie vlastného podnikania a dosahovania vašich cieľov. Ide o dynamické prostredie, ktoré sa mení z roka na rok, preto je potrebné byť vždy pripravení na zmeny v rámci spotrebiteľského správania v online prostredí. Pokiaľ chcete naštartovať online podnikanie, predaj výrobkov či služieb, radi pre vás pripravíme webové riešenie na mieru so všetkými potrebnými atribútmi k úspešnému chodu e-shopu.