Dávate si záležať na obsahu vašich emailov, no ich doručenie je niekedy neúspešné? Firmy ale aj obyčajní ľudia sa z času na čas stretnú s tým, že správu, ktorú potrebujú urgentne poslať, sa neodošle či nedoručí. Email marketing je skvelý, no aj v technológiách sa môžu vyskytnúť problémy. Prečo je tomu tak?
Dôvodov, prečo vaše emaily nemožno doručiť, môže byť niekoľko. Ak má totiž vaša firma vysokú mieru odmietnutí či vymazaní zo strany prijímateľov, môžu servery označiť vaše emaily za nedôveryhodné a začať ich automaticky blokovať alebo posielať do spamu. Dôvodov je však omnoho viac. Takže, práve v tomto článku zistíte, čo robiť, ak nedokážete doručiť vaše emailové správy.
Kontrola emailových adries, ktorým správu doručujete
Častokrát sa môže stať, že emailová adresa je neplatná. Môže za to niekoľko dôvodov. Jedným z nich je fakt, že my, ako ľudská bytosť občas robíme chyby. Takto to môže byť aj v prípade malých preklepov, ktoré vás môžu stáť jeden či viac neodoslaných emailov. Preto v prípade, ak nebol email doručený, skontrolujte si názov emailovej adresy a overte, či sa v ňom nenachádzajú preklepy.
Ak ste však nezbierali emailové adresy vlastnoručne ale pomocou registračného formulára, môže ísť o dve hlavné príčiny, prečo vaše emaily nie sú doručované. Prvou z nich je, že emailová adresa, ktorej email posielate, už neexistuje a bola vymazaná. Nestáva sa to často, no je vhodné to zmieniť. Druhou príčinou, ktorá je v dnešnej dobe viac reálna, je falošná emailová adresa. Toto sa stáva najmä v prípade, že hromadne zbierate formuláre na registráciu newsletterov či pre inú akciu. V obidvoch príčinách je vhodné sa riadiť nasledujúcim krokom.
Vyfiltrovanie a odstránenie kontaktov zo zoznamu emailových adries
Je to smutné, no neaktívne kontakty, ktorým nie je možné doručiť vaše emaily, musia ísť jednoducho preč. Chyba často nie je na vašej strane, preto je vhodné myslieť racionálne a neškodiť vášmu času ani financiám, ktoré vynakladáte do správ, ktoré možno nikdy doručené ani nebudú.
Môže ísť napríklad o odstránenie osôb, ktorým sa snažíte nejakú dobu odoslať vaše správy, no zakaždým neúspešne. Dôvod môže byť napríklad ten, že poštová schránka prijímateľa je plná. Ak sa však po nejakej dobe tento stav nezmení, prijímateľ očividne svoju emailovú adresu dlhodobo nenavštevuje, preto nemá zmysel oslovovať ho naďalej vašimi emailmi.
Ďalším dôvodom môže byť, že emailová adresa, ktorej chcete odoslať email je blokovaná pre príjem správ. Toto sa deje iba ojedinele, ale súvisí to so servermi na prísnejšie strážených miestach, ako sú školy či vládne organizácie. Ide tu však najmä o bezpečnosť prijímateľa a jeho údajov. Aj napriek tomu nie je dôvod naďalej odosielať emaily a adresu zo zoznamu kontaktov vymazať.
V niektorých prípadoch môžu byť príčinou nárastu počtu nedoručených e-mailov spamové filtre. Ak prijímateľ používa e-mailovú adresu alebo IP adresu na čiernej listine, potom je pravdepodobné, že žiadna z hromadných správ mu nebude doručená ani prijatá. V tomto bode asi nespravíte nič, preto ak sa vo vašom zozname nachádzajú takéto osoby, je vhodné ich odstrániť.
Veľkosť obsahu emailu
Väčšina poskytovateľov e-mailového hostingu má obmedzenia týkajúce sa typu a veľkosti priložených súborov. Tie sa môžu vzťahovať na platformu, z ktorého správu odosielate a aj na platformu, ktorú používa príjemca. Väčšinou je to spôsobené nesprávnou veľkosťou súboru, pričom väčšina tohto typu odmietnutí sa vyskytuje v dôsledku príliš veľkých príloh. Ak si myslíte, že váš email je príliš veľký na odoslanie, vyskúšajte priložiť menší obrázok, či použiť emailový tester.
Greylisting
Greylist je konkrétny typ spamového filtrovania, ktorý na krátky interval zablokuje doručenie e-mailu. Ide o dočasnú príčinu nedoručenia vášho emailu, preto nejde o dlhodobý a závažný problém. Tento interval sa zvyčajne pohybuje okolo 900 sekúnd alebo menej. Keď sa tak stane, obvykle obdržíte chybový kód, ktorý vás upozorní na túto situáciu. Po uplynutí tohto časového rámca server opäť zasiela druhú žiadosť o doručenie a celý proces sa dokončuje.
Použite emailový tester
Jedným z najlepších spôsobov, ako sa vyhnúť nedoručeným emailom ešte pred tým, ako začnete odosielať marketingové správy, je použiť nástroj na testovanie emailov. Testovanie zoznamu e-mailov vám umožní zistiť, či máte nejaké problémy, ako sú falošné, neplatné alebo neexistujúce emailové adresy, či len malé preklepy.
Emailový tester vám pomôže objasniť, ktoré emailové adresy vaše správy s najväčšou pravdepodobnosťou obdržia, a naopak, ktoré budú odmietnuté a nedoručené. Keď sa e-mailová adresa vráti ako neplatná alebo neexistujúca, môžete ju jednoducho odstrániť zo zoznamu bez toho, aby ste na ňu minuli rozpočet a čas, alebo zhoršili priemer prijatých správ.
Dôvodov, prečo vaše emaily nie sú doručované je niekoľko, no tento problém sa dá vyriešiť. Ak máte aj naďalej problémy s doručovaním emailov, správou emailovej kampane či spustením email marketingu, neváhajte sa na nás obrátiť.