Mimo vášho webu chcete byť videní, zobrazovať sa vo vyhľadávaní a tým zvyšovať návštevnosť či objem predajov. Off-page SEO prezentuje vašu web stránku vo vyhľadávačoch. Ide o špecifickú činnosť, a keď je správne nastavené, máte možnosť vytvoriť dôveryhodnú a autoritatívnu reprezentáciu vášho podnikania. Čo všetko však za tým stojí?
Prečo je off-page SEO rovnako dôležité ako on-page?
On-page SEO a off-page SEO sú rovnako dôležité pre optimalizáciu webu pre vyhľadávače. On-page SEO na stránke sa vzťahuje na faktory, ktoré môžeme priamo ovládať na webovej lokalite, ako je obsah, štruktúra HTML a meta popisy. Off-page SEO sa na druhej strane vzťahuje na faktory, ktoré sa dejú mimo webovej stránky, ako je budovanie odkazov, marketing na sociálnych sieťach a zmienky o značke.
Off-Page SEO techniky, ktoré by ste mali poznať
Link building
V SEO je hlavným účelom link buildingu zvýšiť hodnotenie vašej webovej stránky vo vyhľadávaní získaním kvalitných prichádzajúcich odkazov. Čím viac kvalitných spätných odkazov stránka má, tým vyššie môže byť hodnotená. Spätné odkazy sú jedným z najdôležitejších faktorov hodnotenia vo vyhľadávaní Google.
Google a ďalšie veľké vyhľadávače považujú spätné odkazy za „hlasy dôvery“ pre webové stránky, ktoré odkazy získavajú. Ak teda chcete, aby sa vaša web stránka zobrazovala na najvyšších priečkach vo výsledkoch vyhľadávania, takmer určite budete musieť vytvoriť spätné odkazy.
Obsahový marketing
Obsahový marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať si jasne definované publikum – a v konečnom dôsledku viesť k ziskovej zákazníckej akcii.
Namiesto prezentovania produktov alebo služieb obsahový marketing poskytuje relevantný a užitočný obsah vašim potenciálnym aj súčasným zákazníkom, aby im pomohol vyriešiť problémy v ich práci alebo osobnom živote. Veľkou výhodou je, že obsah môžete prispôsobiť B2B aj B2C trhu.
Lokálne SEO
Lokálne SEO zahŕňa optimalizáciu vašej prítomnosti v online prostredí na zvýšenie návštevnosti vášho webu podľa geografickej polohy. Niektoré lokálne prvky SEO však môžu slúžiť ako dobrá taktika pre zviditeľnenie, pokiaľ ide o lokálnu firmu, ktoré podniká iba v určitej geografickej oblasti.
Najlepšie možnosti, ako optimalizovať off-page SEO v rámci lokality je kvalitne vyplnený firemný profil na Google, ktorý okrem zobrazenia vo vyhľadávaní ukáže informácie o vašej firme aj v Mapách Google alebo citáciách NAP. Citácie NAP sú online miesta, ktoré uvádzajú kľúčové informácie o vašej firme – vaše meno, adresu či telefónne číslo.
Recenzie
Recenzie sú skvelým spôsobom, ako pomôcť ostatným dôverovať vašej firme. V skutočnosti sú recenzie jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré Google zohľadňuje pri hodnotení E-A-T vašej stránky.
Podľa Google je odporúčané odpovedať na všetky recenzie. Bez ohľadu na to, či sú pozitívne alebo negatívne. Dáte tým najavo, že si ceníte podnikanie a spätnú väzbu svojich zákazníkov.
Brand marketing
Brand marketing môže zaujať vaše publikum, z čoho viete spätne profitovať. Môžete napríklad získať zmienky o vašej značke na sociálnych sieťach, odporúčania v článkoch či iné spôsoby, ktoré dokážu zviditeľniť vašu stránku a zvýšiť organický dosah na webe.
Off-page SEO, koniec koncov, ovplyvňuje celkovú viditeľnosť a dôveryhodnosť webovej stránky vo vyhľadávačoch. Je nevyhnutné sa optimalizácií mimo webu dostatočne venovať, pokiaľ chcete, aby sa váš web zobrazoval na čo najvyšších priečkach vo vyhľadávaní. Dobre nastavené Off-page SEO dokáže zvýšiť návštevnosť webu, engagement či zisky.