Instagram je jedna z mnohých platforiem, na ktorej dokážete efektívne propagovať svoje podnikanie. Súčasná doba vizuálnej atraktívnosti nepoľavuje a kvalitné obrázky a videá sú čoraz populárnejšie. Za získaním followerom je však viac, ako len samotné posty. Pokiaľ chcete viac aktívnych (podotýkame AKTÍVNYCH) sledovateľov, vyskúšajte nasledovné kroky, ktoré vám v tom pomôžu.
Optimalizujte si váš profil na Instagrame
Firemný profil na Instagrame je ako vaša virtuálna vizitka. Aj napriek tomu, že mnohé firmy svoje podnikanie ukazujú na LinkedIn alebo podobných business platformách, Instagram patrí B2C cieľovým skupinám. Váš profil by mal odkazovať na všetky hlavné atribúty vášho produktu či služby, preto je potrebné ho optimalizovať na čo najlepší level.
V prvom rade ide o profilovú fotku. K tej nemusíme veľa hovoriť. Môže ísť o vaše logo či fotografiu vystihujúcu váš produkt alebo službu. Vyvarujte sa príliš malému, nečitateľnému textu.
BIO alebo popis vášho profilu by mal obsahovať hlavné informácie o vašej firme. Focus na krátky popis produktu či služby, konkurenčné výhody či odkaz na web sú tie najhlavnejšie prvky. Obľúbeným prvkom je tiež linktree – odkaz obsahujúci podstránku s ďalšími odkazmi, ktoré môžu nových sledovateľov zaujímať. Môže ísť o aktuálne akcie, obsah zdarma, odkazy na ďalšie sociálne siete a mnoho ďalšieho.
Ďalším atribútom sú výbery príbehov. Pokiaľ prispievate na dennej báze kvalitným obsahom v podobe stories, oplatí sa ich vkladať do jednotlivých výberov, ktoré si môžu noví sledovatelia spätne prezrieť. Môže ísť o prezdieľané recenzie od súčasných zákazníkov, zábery z backstagu či spolupráce.
Využite Influencer marketing
Pokiaľ má váš produkt alebo služba konkrétnu cieľovú skupinu, na ktorú chcete zacieliť, influencer marketing vám v tom vie pomôcť. Niekedy môže byť nákladný, no pokiaľ doň zainvestujete múdro, prinesie vám to vytúžené ovocie. Influencerov vyberajte podľa ich cieľových skupín tak, aby sa zhodovali s tou vašou. Vopred si dohodnite formáty, formu spolupráce a všetky potrebné detaily k tomu, aby bola spolupráca a propagácia úspešná. Influencer marketing môžete podporiť súťažou pre rýchly zber sledovateľov. Môže to však mať riziko – následný pokles sledovateľov po súťaži.
Vždy používajte hashtagy
Áno, hashtagy stále fungujú a áno, ešte stále nevymreli. Ak použijete relevantné hashtagy, vaše príspevky sa dostanú k širšiemu publiku ako k tým, ktorí vás už sledujú alebo vedia o vašej značke.
Preskúmajte relevantné hashtagy vo svojom segmente alebo odvetví a nájdite hashtagy, ktoré môže vaše publikum vyhľadávať. Najjednoduchší spôsob, ako urobiť tento prieskum, je v aplikácii Instagram na karte „preskúmať“.
Neustále buďte aktívni – aj pasívne
Príbehy sú obsahom na 24 hodín. Za tento čas si môže váš „aktuálny“ obsah prezrieť veľké množstvo ľudí. Možno máte na svojom profile desiatky príspevkov o vašom produkte alebo službe, no pokiaľ je ten posledný uverejnený pred viac ako týždňom, nemusíte pre nového sledovateľa pôsobiť dôveryhodne.
Najlepším spôsobom je vopred pripravený kalendár uverejňovania príbehov, vďaka ktorému budete neustále pasívne aktívni. Príbehy môžu zahŕňať produktové fotografie, odkazy na váš web, prezdieľané príbehy s vašou menovkou a mnoho ďalšieho. Ukazujte vašim sledovateľom, že ste stále prítomní. Je tiež dokázané, že človek, ktorý prvýkrát navštívi neznámy profil na Instagrame ako prvé otvára Instagram stories a až neskôr si prezerá príspevky.
Propagujte obsah, ktorý stojí za to
Reklama na sociálnych sieťach môže stáť celkom dosť. No neefektívna reklama ešte viac. Vyberajte si na propagáciu taký obsah, ktorý je zaujímavý a pútavý pre nových potenciálnych sledovateľov. Konkurenčné výhody či benefity vlastnenia vášho produktu sú kľúčové pre reprezentáciu vášho produktu či služby, preto si dajte záležať ako na kvalitných fotografiách, tak aj na popise. Pri tvorbe reklamy sa sústreďujte na adekvátnu cieľovú skupinu podľa veľkosti zacielenia reklamy.
Toto je len niekoľko tipov pre získanie aktívnych sledovateľov na Instagrame. V súčasnosti je ich oveľa viac, no tieto základné vám môžu pomôcť naštartovať zviditeľnenie sa na tejto sociálnej sieti. Pokiaľ máte záujem o správu sociálnych sietí, tvorbu obsahového plánu či tvorbu pútavej grafiky adekvátnej k vašej vizuálnej identite, radi sa do toho s vami pustíme.