Sekcia blogu na vašom webe má dve úlohy – dostupný a relevantný obsah pre používateľov, ktorí navštívia vašu stránku a SEO. Blog už nie je zďaleka len prázdny text s obsahom vášho odvetvia. Skrýva sa v ňom oveľa viac, ako len nadpis a text. Jedna vec je napísať článok na nejakú tému a druhá je pútavosť pre čitateľov a vyhľadávače zároveň. Ako napísať pútavý blogový príspevok so všetkými potrebnými atribútmi pre SEO aj používateľské rozhranie?
1. Vymyslite relevantnú tému a nájdite jej kľúčové slová
Ak nikto nehľadá tému, o ktorej chcete písať, nezískate návštevnosť z vyhľadávania bez ohľadu na to, ako vysoko sa umiestnite. Ako teda nájsť článok, ktorý by mohol čitateľov zaujať? Jednou z možností je nájsť kľúčové slová, ktoré majú vysokú hľadanosť. Môže ísť o samostatné slová, no oveľa lepšie je nájsť long-tail frázy, ktoré môžu predstavovať danú tému. Na vyhľadanie kľúčových slov môžete použiť Google Keyword Planner, SEMRush či Ahrefs.
2. Zistite, čo konkrétne by mohlo čitateľov zaujímať
Cieľom Googlu je poskytovať čo najrelevantnejšie výsledky. Google zisťuje, prečo používatelia hľadajú dané kľúčové slovo a čo chcú pod daným slovom nájsť. Ak sa chcete v Google vyhľadávači zobrazovať na vyšších priečkach, musíte svoj obsah zosúladiť s relevantnými výsledkami vyhľadávania.
3. Zastrešte všetko, čo by čitateľ v článku chcel nájsť
Jedna vec je napísať článok, ktorý obsahuje problematiku danej témy. Druhá vec je napísať informácie hierarchicky, od základných pojmov až po detailné informácie. Nájdite si k danej téme všetko, čo k nej patrí. Napríklad, ak chcete písať o špecifickej téme, zamerajte sa na úvod, v ktorom predstavíte základný myšlienku a zámer článku, neskôr prejdite na samotné jadro a v závere zhrňte článok v zopár vetách.
4. Zistite, ako pretvoriť obsah pútavo a originálne
Google chce umiestňovať na vyšších priečkach stránky, ktoré prinášajú na nové a relevantné informácie. Preto:
- Snažte sa napísať originálny obsah, ktorý čitateľ nikde inde nenájde
- Buďte originálny a dajte článkom pridanú hodnotu
- Používajte váš tone-of-voice, relevantný k vašej cieľovej skupine
- Píšte gramaticky korektne
5. Vytvorte obsah článku
Viete o čom chcete písať a viete, čo v článku chcete obsiahnuť. Ak si chcete ušetriť čas a napísať článok efektívne, vytvorte si obsah článku. Spíšte si podtémy, ktoré chcete v článku zahrnúť a k nim si spíšte všetky kľúčové frázy, ktorým sa chcete venovať. Týmto spôsobom zahrniete v článku všetko, čo chcete bez toho, aby ste niečo vynechali.
6. Dajte článok prečítať niekomu inému – získajte feedbacky
Máte článok, no neviete, či je dobrý? Jednoducho ho dajte prečítať vašim kolegom či blízkym, ktorí si ho môžu prečítať a nájsť prípadné gramatické chyby či nekorektný obsah. Niekedy naozaj nestačí, ak si vlastný článok prečítate aj päťkrát. Feedback od externých zdrojov je niekedy oveľa efektívnejší a dokáže vám ušetriť čas.
7. Upravte chyby na základe feedbacku
Na základe feedbackov prerobte článok do finálnej podoby. Pohrajte sa s rozložením odstavcom, pretvorením podnadpisov s pridaním kľúčových slov či zvýraznením dôležitých informácií.
8. Pridajte pútavý nadpis a interné linky
Aj napriek tomu, že viete, o čom ste písali, musíte vymyslieť relevantný nadpis, ktorý obsahuje kľúčové slová a je pútavý. Nadpis je totiž primárny prvok, podľa ktorého môžete zaujať čitateľov a tiež Google. Pridajte tiež interné linky, ktoré odkazujú na iné články na vašom blogu, prípadne na produkty či služby z vašej ponuky.
Ako u nás vravíme – Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ. Web stránka plná obsahu je vždy prínosom, či už ako pridaná hodnota pre návštevníkov vašej stránky alebo optimalizácia SEO. Pokiaľ je váš web pod prachom, je na čase ho prebudiť. Content marketing je stále v kurze a články sú prínosom na každých okolností.