Nevidíte očakávané výsledky zo svojho marketingového úsilia? Chcete sa naučiť generovať potenciálnych zákazníkov pomocou obsahového marketingu? Všetko je to o stratégii. A pokiaľ je stratégia nastavená dobre, generovanie leadov nemusí byť žiaden problém.
Prečo využiť content marketing na generovanie leadov?
My v LightHouse Media Solutions veríme, že obsah je kráľom. Skvelý obsah má silu prilákať správne publikum, osloviť ho a premeniť ho na verných zákazníkov. Dobrý obsah je tiež základom zdravého marketingového lievika. Pomocou content marketingu môžete zlepšiť povedomie o značke, generovať vysokokvalitných potenciálnych zákazníkov a realizovať predaje.
Bez dobrého obsahu je budovanie dôvery a získavanie návštevnosti vašich webových stránok naozaj ťažké. Čo je teda kvalitný obsah a ako s ním získate viac potenciálnych zákazníkov? Skúste sa inšpirovať nasledujúcimi krokmi pre efektívne generovanie leadov.
Ako na to?
1. Nájdite svojho ideálneho zákazníka
Prvým pravidlom marketingu je, že vaša správa by sa mala dostať k vášmu ideálnemu zákazníkovi. Keď sa vášmu obsahu nepodarí osloviť vaše cieľové publikum, priťahuje nesprávnych potenciálnych zákazníkov a ničí vašu stratégiu získavania ideálnych zákazníkov. Vytvorte si persónu, ktorá presne vystihuje zákazníkov, na ktorých chcete cieliť. Môže ísť o demografické, geografické či behaviorálne charakteristiky.
2. Vyberte typ obsahu, ktorým chcete prispievať
Existuje veľa rôznych typov obsahu, no niektoré sú vhodnejšie na generovanie leadov ako iné. Najviac v súčasnosti funguje správne nastavené SEO pri ktoromkoľvek type obsahu, vďaka ktorému sa dostanete do povedomia väčšiemu počtu ľudí z vášho cieľového publika. Vo všeobecnosti však ide o nasledovný obsah:
- Blogy
- Príspevky na sociálnych sieťach
- Videá (YouTube, TikTok)
- Podcasty
- Inforgrafiky
- Fotografie
- E-booky
3. Vyberte kanály na distribúciu obsahu
Ak chcete pomôcť potenciálnym zákazníkom objaviť váš obsah, musíte sa rozhodnúť, kde a ako budete tento obsah distribuovať. Môžete si vybrať z organických a platených možností.
Organické distribučné kanály:
- YouTube
- X
Platené distribučné kanály:
- Platené reklamy na sociálnych sieťach
- Google Ads
- Natívne reklamy
- Bannerové reklamy
4. Vytvorte content plán
Vysokokvalitný obsahový plán odpovedá na nasledujúce otázky:
- Aký druh obsahu budete publikovať?
- Ako často ich budete zverejňovať?
- Ako vyzerá váš plán propagácie obsahu?
- Aké nástroje budete používať na správu svojich obsahových marketingových kampaní?
- Kto je zodpovedný za tvorbu obsahu, nápady a propagáciu?
Na plánovanie obsahu môžete použiť kalendár alebo softvéry pre plánovanie obsahu (Monday, Kontentino,…). Pokiaľ hľadáte spoľahlivú firmu, ktorá vám dodá kvalitný obsah na mieru šitý pre vás, radi pre vás pripravíme ponuku šitú na mieru.
5. Nájdite možnosť, ako chytiť potenciálnych zákazníkov
Jedným z najlepších spôsobov, ako získať nových potenciálnych zákazníkov online, je ponúknuť na svojom webe lead magnet. Obsah by teda mal obsahovať:
- Riešenie skutočného problému
- Špecifické informácie
- Jednoducho čitateľný obsah
- Vysoká hodnota
- Prístupnosť obsahu
- Odbornosť textov v daných témach
6. Napíšte blogové príspevky s vysokou konverziou
Blogové príspevky sú absolútnou nevyhnutnosťou pri získavaní potenciálnych zákazníkov pre obsahový marketing. Navyše, môžete tiež použiť blogové príspevky na to, aby ste zvýšili návštevnosť svojich webových stránok a zvýšili viditeľnosť vášho webu na vyhľadávačoch.
Content marketing je stále skvelým spôsobom na generovanie leadov. Pokiaľ zastrešíte v obsahu všetky témy, o ktoré by sa mohli vaši potenciálni zákazníci zaujímať, máte to vyhraté. Stačí, aby bol obsah kvalitne spracovaný a čo najlepšie distribuovaný.