Ako budovať spätné odkazy

Spätné odkazy sú linky, ktoré smerujú na váš web z iných stránok. Ide o časť Off-Page SEO, ktorá by nemala byť zanedbávaná. Vyhľadávače, ako napríklad Google, vidí odkazy na váš web z iných stránok ako dôveryhodné a má tendenciu váš web zobrazovať vo vyhľadávaní na vyšších priečkach. Ako si spätné odkazy vybudovať v dlhodobom smere?

Vytvorte kvalitné stránky, ktoré budú prirodzene priťahovať spätné odkazy

Články, ktoré sú naplnené kvalitným obsahom, vizuálmi, návodmi či infografikami sú vždy pútavejšie ako slová napísané „do vetra“. Každý kvalitný článok má potenciál byť zazdrojovaný, pokiaľ obsahuje relevantný obsah, pútavý pre iných redaktorov či čitateľov. Ak vytvoríte obsah, ktorý je hĺbkový, presvedčivý a presný, ľudia vás môžu prirodzene citovať ako zdroj na svojich stránkach.

Najlepšie na tom je, že spätné odkazy na externých weboch sú umiestnené prirodzene, čo si Google všíma a páči sa mu to. Kvalitný článok je však aj o relevantných kľúčových slovách, číselných údajoch, interných informáciách a originálnych vizuáloch. Takže žiadne fotobanky!

Zviditeľnite sa na stránkach, ktoré obsahujú výlučne zdrojované články

Jedným z najefektívnejších a najjednoduchších spôsobov, ako získať spätné odkazy, je takzvané vytváranie odkazov na stránku zdrojov. Existujú stránky so zdrojmi pre takmer akúkoľvek tému, na ktorú si spomeniete. Môže ísť napríklad o web zameriavajúci sa na finančné poradenstvo, kariérne príležitosti, potraviny či životný štýl.

Prezrite si stránky, ktoré sa venujú podobnej téme ako je tá vaša. V blogových článkoch či popisoch nájdite odkazy a zanalyzujte, kam smerujú. Ide o interné alebo externé odkazy? Ak sú externé, odkazujú na vašu konkurenciu? Čo robí konkurencia lepšie ako vy? Inšpirujte sa a naháňajte sa za zdrojmi, ktoré sú vám najbližšie.

Hľadajte nefunkčné odkazy

404 – toto iste poznáte. Budovanie nefunkčných odkazov je proces, kedy hľadáte nefunkčné odkazy na stránkach v rámci konkrétnej témy a oslovujete správcov webu pomocou vlastných zdrojov, ktorými ich môžu nahradiť.

Pre web je 404 hrozba zlej používateľskej skúsenosti. Pokiaľ takúto stránku nájdete a viete, že váš obsah by dokázal vlastníkovi stránky pomôcť vyzerať dôveryhodnejšie, odporučte mu vaše odkazy na odstránenie tohto erroru.

Budovanie nefunkčných odkazov je taktika s relatívne malým úsilím, ktorá vedie k situácii, ktorá je výhodná pre obe strany – vlastník stránky opraví nefunkčný odkaz a vy získate spätný odkaz. Nefunkčné stránky môžete u externých webov nájsť napríklad pomocou softvéru SemRush alebo Screaming Frog.

Zlepšite populárny obsah

  1. Nájdite úspešný obsah, ktorý získal veľa odkazov.
  2. Vytvorte lepší obsah.
  3. Propagujte tento obsah tým, ktorí odkazovali na pôvodné weby, podobné tým vašim.

Jednoducho povedané – vytvorte dobrý obsah a ukážte ho ľuďom, ktorých zaujme. Ľudí prirodzene priťahujú tí najlepší z najlepších. A inak to nie je ako pri obsahu. Cieľom tejto techniky budovania spätných odkazov máte možnosť predbehnúť konkurenciu a dodať externým webom relevantnejší obsah ako ten, ktorý pôvodne zdrojovali.

Spravte si analýzu konkurenčných odkazov

Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako nájsť možnosti spätných odkazov, je vykonať analýzu medzier odkazov – nájsť stránky, ktoré odkazujú na vašich konkurentov, ale nie na vás (zatiaľ). Ak sa webová stránka prepojila s viacerými vašimi konkurentmi, pravdepodobne sa prepojí aj s vami. Skôr či neskôr si vás externé stránky nájdu, prejdú váš obsah a nájdu práve to najlepšie z najlepšieho, ktoré môžu vo svojich súčasných aj budúcich článkoch zdrojovať.

Spätné odkazy sú skutočne silným nástrojom na zlepšenie SEO, viditeľnosti vo vyhľadávačoch a dôveryhodnosti u potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ máte záujem o optimalizáciu vášho webu a SEO, či už On-Page alebo Off-Page, dajte nám vedieť. Dokážeme aj nedokázateľné.