Ako analyzovať výsledky e-mail marketingu

Výkonnosť e-mail marketingu je možné merať mnohými spôsobmi. Pozrite sa na akýkoľvek e-mailový marketingový nástroj a nájdete desiatky metrík, ktoré môžete použiť a sledovať. A v e-mail marketingu je ich skutočne veľa. Ktoré metriky si pri e-mail marketingu musíte všímať a ako s nimi ďalej pracovať?

Nastavte si vlastné ciele

Aké sú vaše ciele pre e-mailový marketing? Používate ho na opätovné zapojenie zákazníkov, na posielanie hromadného bulletinu vášmu publiku alebo na zacielenie na jednotlivcov pomocou personalizovaných správ na základe ich nedávneho správania?

Rôzne kampane budú mať rôzne ciele. Nemali by ste očakávať, že každý e-mail vám prinesie očakávané výsledky. Niekedy všetko, čo hľadáte, je znovu sa spojiť so zákazníkom a vysvetliť mu svoju ponuku, čo snáď povedie k následnému nákupu. Nič sa nestane zo dňa na noc, preto buďte trpezliví.

Definujte si KPI

Keď poznáte ciele svojej kampane, môžete začať s definovaním KPI. KPI sú kľúčové ukazovatele výkonnosti. Ide o metriky, ktoré kvalifikujú celkovú výkonnosť e-mail marketingu (ale aj iných marketingových techník).

Je dôležité zamerať sa na oba „pozitívne“ KPI – ako je zvýšenie výnosov alebo otvorených úrokových sadzieb, a zároveň sa zamerať na minimalizáciu „negatívnych“ KPI – ako je napríklad udržanie miery odhlásenia odberov pod určitou úrovňou.

Sledujte výkonnosť daných metrík

Vyhodnotenie e-mailových metrík je dosť zložité – niektoré z nich je potrebné sledovať denne, niektoré týždenne a iné môžete kontrolovať iba mesačne.

Denne kontrolujte tieto hodnoty: miera otvorenia, variácia miery otvorenia, miera odchodov, miera miernych odchodov.

Každý týždeň kontrolujte tieto údaje: celkový výkon kampane, prehľady konverzií a výnosov kampane, miery prekliknutia, miery sťažností na spam, odhlásenia z odberu a trend aktívneho publika.

Mesačne kontrolujte tieto metriky: otvorenia na zákazníka, výnosy na zákazníka, miera otvorených mobilných zariadení, podiel e-mailových klientov, kontroly skóre spamu.

Optimalizujte a zlepšujte váš obsah

Znalosť benchmarkov vám pomôže určiť priority. Čo je potrebné skutočne optimalizovať a čo nie? Ak sa vám nepáčia vaše miery konverzie pre bulletin, ale stále prekonávate štandardy, možno by ste sa mali zamerať na ďalšiu oblasť, kde môžete dosiahnuť väčšie zlepšenie za rovnaké úsilie.

Ak chcete nastaviť funkčnú stratégiu, musíte si byť istí číslami, ktoré vidíte. Musíte pochopiť, ako sa metriky navzájom ovplyvňujú a čo sa môže pokaziť, ak sa pokúsite zlepšiť dané oblasti.

Najčastejšie metriky, ktoré chcete sledovať

  • Email Audience Trend
  • Active Audience Trend
  • Delivery rate
  • Bounce rate
  • Soft bounce rate
  • Open rate
  • Total open rate
  • Open rate variation
  • Opens per customer
  • Engagement time

Tieto a mnohé ďalšie metriky vám môžu pomôcť zistiť úspešnosť vašej e-mailovej stratégie. Prezrite si ďalšie naše články zaoberajúce sa e-mail marketingom a zistite o tomto skvelom nástroji ešte viac.

Nastaviť optimálnu e-mailovú kampaň môže byť beh na dlhú trať, no my veríme, že dokážeme pre klienta spraviť aj to posledné pre to, aby e-mail marketing fungoval a bol prínosom pre jeho podnikanie. Pokiaľ chcete začať komunikovať so zákazníkmi prostredníctvom e-mailu no ešte ste neprišli na ten správny spôsob, spoločne to zvládneme.