Ako analyzovať návštevnosť webu

Bez efektívnej analýzy webu jednoducho predaje nezískate. A to vám vravíme hneď na začiatku. Pokiaľ neviete, čo na vašich zákazníkov pri nákupnom správaní funguje a čo nie, nemôžete vedieť ani ich postup pri nakupovaní. A práve ten je dôležitý k tomu, aby ste optimalizovali váš web čo najlepšie pre optimálne hodnoty metrík na webe, ako je návštevnosť, čas strávený na webe či uskutočnené konverzie.

Na čo je analýza návštevnosti webu?

Jednoducho povedané, táto analýza zahŕňa zhromažďovanie údajov o návštevníkoch vašich webových stránok a akciách, ktoré vykonávajú. Tieto údaje následne môžete zozbierať a použiť ich na optimalizáciu svojej stratégie na zlepšenie návštevnosti stránok, miery konverzie a návratnosti investícií (ROI).

Nástroj na analýzu webových stránok je softvér, ktorý sleduje a meria rôzne aktivity a správanie návštevníkov na vašich webových stránkach. Bežné metriky zahŕňajú zobrazenia stránky, zdroj návštevnosti, mieru odchodov a priemerný čas na stránke. Používanie riešenia webovej analýzy vám môže poskytnúť prehľad o tom, čo funguje a čo naopak nie, aby ste mohli optimalizovať svoje webové stránky, kampane alebo marketingovú stratégiu.

Výhody použitia špeciálnych nástrojov na sledovanie metrík

Sledovanie úspechu vašich marketingových aktivít môže byť náročné. Hlavnou výhodou využívania nástroja na webovú analýzu je efektívne meranie výkonu webu. Bez jasného spôsobu merania aktivít nebudete vedieť, čo na webe v rámci UX funguje a čo nie.

Webový analytický nástroj vám môže poskytnúť potrebné informácie na pochopenie úspešnosti vašich marketingových iniciatív alebo na identifikáciu oblastí, ktoré treba zlepšiť. Napríklad, aj keď váš nový webdizajn vyzerá atraktívne, ak návštevníci nezostávajú na stránke dostatočne dlho a dochádza k nižším konverziám, je čas prehodnotiť jeho efektívnosť aj na úkor dizajnu.

Google Analytics

Google Analytics je najznámejšia a najpoužívanejšia platforma na webovú analýzu na svete s takmer 30 miliónmi aktívnych webových stránok. Je to jeden z popredných nástrojov na analýzu návštevnosti webu podporovaný skupinou spoločností Alphabet. Pre každého, kto začína, je to skvelá bezplatná možnosť porozumieť návštevnosti webu a publiku.

Medzi výnimočné funkcie patrí hĺbkové sledovanie návštevníkov, sledovanie udalostí pomocou Google Analytics 4(GA4), jednoduchá integrácia s marketingovými nástrojmi Google (napr. Google Search Console a Google Ads), vlastné prehľady a jednoduchý import údajov zo zdrojov tretích strán.

HotJar

Hotjar je behaviorálny nástroj na analýzu webových stránok so zameraním na poskytovanie prehľadov o jednotlivých reláciách používateľov pomocou funkcií, ako sú tepelné mapy a záznamy relácií. Hotjar bol založený v roku 2014 a používa ho 900 000 stránok po celom svete.

Na rozdiel od tradičných nástrojov na webovú analýzu, ako je Google Analytics, Hotjar je nástroj na analýzu správaniaspotrebiteľov, ktorý poskytuje hĺbkové prehľady správania jednotlivých relácií. Nájdete tu teplotné mapovanie, záznamy relácií návštevníkov, aby ste videli, čo návštevníci robili moment po momente, prieskumy spätnej väzby na získanie informácií od návštevníkov stránok a konverzné lieviky, ktoré vám pomôžu analyzovať úniky vo vašom lieviku v každej fáze konverzie.

HubSpot

HubSpot je jednou z najznámejších a najpoužívanejších platforiem na inbound marketing a predaj, využívanou tisíckami firiem po celom svete. Ponúka širokú škálu nástrojov na správu kontaktov, emailový marketing, SEO, blogovanie, sociálne médiá a analytiku. HubSpot je ideálny pre firmy, ktoré chcú integrovať svoje marketingové, predajné a zákaznícke procesy do jedného uceleného systému.

Medzi jeho najvýznamnejšie funkcie patrí automatizácia marketingu, podpora CRM (Customer Relationship Management), tvorba a optimalizácia webových stránok, sledovanie interakcií so zákazníkmi, robustná analytika a prehľady, ako aj jednoduchá integrácia s rôznymi aplikáciami a službami tretích strán.

Pochopenie správania a potrieb vašich návštevníkov je nevyhnutné, keď chcete zlepšiť výkonnosť svojich webových stránok. Využitím jednej z platforiem na analýzu webov budete môcť získať nové poznatky o svojich návštevníkoch a využiť poznatky z obsahu a výkonnosti kampane na zlepšenie používateľskej skúsenosti vášho webu.

Väčšina týchto nástrojov robí prácu za vás, a tej roboty je skutočne veľa. Preto začnite analyzovať už dnes, ak chcete mať fungujúci a efektívny web. Pokiaľ si na to sami netrúfate, radi vám pomôžemeoptimalizáciami webu tak, aby bol pre vás prínosom a zdrojom ziskov.